سوپ گوجه‌ فرنگی

طرز تهیه سوپ گوجه‌ فرنگی

مواد لازم

آب گوجه‌فرنگی

۴ پیمانه

پیاز متوسط رنده شده

۱ عدد

جعفری ساطوری

3 قاشق غذاخوری

سایر مواد لازم

رب گوجه‌فرنگی چین‌چین

۲ قاشق سوپ‌خوری

آرد

۱ قاشق غذا خوری

روغن

2 قاشق سوپ‌خوری

سوپ گوجه‌ فرنگی یکی از محبوب‌ترین سوپ‌های دنیاست. با اینکه این سوپ ظاهرا بسیار ساده است و تهیه‌ی آن پیچیدگی خاصی ندارد، اما به تعداد آشپزهای دنیا برای تهیه‌ی سوپ گوجه‌ فرنگی راه است.
بسیاری از آشپزها، گوجه‌ فرنگی را نرم و پوره می‌کنند و بعد با آن سوپ می‌پزند در حالی که خیلی‌ها از تکه‌های گوجه فرنگی له نشده استفاده می‌کنند تا هنگام خوردن سوپ گوجه‌ها زیر دندان احساس شود.
خیلی‌ها آن را با نان کروتان (تکه‌های کوچک و برشته‌ی نان) میل می‌کنند و بسیاری به آن خامه‌ی ترش اضافه می‌کنند. بعضی آن را داغِ داغ میل می‌کنند و عده‌ای هم سوپ گوجه‌ فرنگی را سرد ترجیح می‌دهند.

تاریخچه سوپ گوجه‌ فرنگی:

این سوپ، یکی از غذاهای نوستالژیک لهستان و آمریکا است و در هند نیز طرفداران تند و تیزی دارد. هرچند مشخص نیست که نخستین بار چه کسی و کجا این سوپ را تهیه کرده اما قدیمی‌ترین اشاره‌ای که به طرز تهیه‌ی سوپ گوجه‌ فرنگی شده در یکی از کتاب‌های آشپزی ماریا پارلوا، سرآشپز معروف قرن نوزدهم در آمریکا است.

اسپانیایی‌ها نیز سوپ گوجه‌ فرنگی مخصوص خود را دارند که به آن گاسپاچو (Gazpacho) می‌گویند و ریشه در آندولس (جنوب اسپانیا) دارد. گاسپاچو یکی از غذاهای سنتی اسپانیا و کشور همسایه‌ی آن، پرتغال محسوب می‌شود و عمدتا سرد مصرف می‌شود شاید برای همین است که بیشتر در فصل تابستان طبخ و تهیه می‌شود.

مواد لازم برای ۴ نفر :

  • آب گوجه‌ فرنگی، ۴ پیمانه
  • پیاز متوسط رنده شده ۱ عدد
  • جعفری ساطوری ۳ قاشق غذاخوری
  • رب گوجه‌فرنگی چین‌چین ۲ قاشق سوپ‌خوری
  • آرد ۱ قاشق غذا خوری
  • روغن ۲ قاشق سوپ‌خوری

مراحل تهیه سوپ گوجه فرنگی :

مرحله اول

روغن را در ظرف ریخته تا کمی گرم شود و پیاز را در آن حسابی تفت دهید. کم کم آرد و رب گوجه‌ فرنگی را اضافه کنید و ۱ تا ۲ دقیقه همراه با پیاز در ظرف بگردانید.

مرحله دوم

سپس آب گوجه‌ فرنگی را با اندکی نمک به آن اضافه کنید. شدت شعله را زیاد کنید تا محتوای داخل ظرف به جوش بیاید.

مرحله سوم

بعد از اینکه محتویات ظرف جوش آمد زیر شعله را کم کنید و در دیگ را ببندید و ۳۰ دقیقه به آن مهلت دهید تا حسابی پخته شود. سوپ گوجه‌فرنگی شما آماده است. آن را داخل ظرفی بریزید و با اندکی جعفری تزئین کنید.

رب گوجه فرنگی چین چین

با استفاده از رب گوجه فرنگی چین چین می‌توانید سوپ گوجه فرنگی خود را با خوشمزگی هر چه تمام‌تر درست کنید و هم خیال‌تان بابت سلامتی رب راحت باشد!
چین چین با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته و با نظارت کارشناسان تغذیه و بهداشت، رب گوجه فرنگی را تهیه کرده و تضمین می‌کند که بهترین کیفیت رب گوجه فرنگی را برای شما به ارمغان می‌آورد.