طرز تهیه سالاد پاستا با بادمجان و گوجه‌فرنگی

مواد لازم


سایر مواد لازم


 

سالاد پاستا با بادمجان و گوجه‌فرنگی یکی از ساده‌ترین و خوشمزه‌ترین غذاهای گیاهخواری است. شما می‌توانید به‌سرعت این غذا را برای مهمانان و یا اعضای خانواده‌تان تدارک ببینید. خوشبختانه مواد اولیه این سالاد پاستا در اغلب خانه‌ها پیدا می‌شود ولی در صورت تمایل شما می‌توانید با کنسرو خاویار بادمجان چین‌چین چندین مرحله کار را به جلو ببرید.

مواد لازم برای تهیه سالاد پاستا با کنسرو خاویار بادمجان

  • پاستا: ۳۵۰ گرم برای ۶ نفر
  • کنسرو خاویار بادمجان: یک عدد
  • پیاز: یک‌دانه متوسط
  • سیر: یک یا دو حبه
  • زیتون چین‌چین: به میزان دلخواه
  • ریحان و جعفری تازه: در صورت تمایل به میزان دلخواه
  • روغن: به مقدار لازم
  • نمک، فلفل، آویشن و یا سایر ادویه‌ها: به مقدار لازم

اگر می‌خواهید تا این غذا را با بادمجان و گوجه‌فرنگی درست کنید، به مواد زیر نیاز دارید:

  • بادمجان: نیم کیلو برای ۶ نفر
  • گوجه‌فرنگی: ۴ الی ۶ گوجه متوسط

 

مرحله اول؛ مواد اولیه را آماده کنید!

کنسرو خاویار بادمجان را ۲۰ دقیقه در آب بجوشانید.

اگر پیازهای درشت در غذا را دوست ندارید می‌توانید از پیازداغ‌های آماده استفاده کنید و یا آن را در غذا رنده کنید.

سیر را هم می‌توانید حذف کنید و در صورت تمایل از پودر سیر استفاده کنید. ولی وجود سیر تازه در غذا نه‌تنها خاصیت آن را بیشتر کرده که طعم آن را نیز خوشمزه‌تر خواهد کرد.

با توجه به ذائقه خود، به هر مقداری که تمایل دارید از زیتون استفاده کنید. هسته زیتون را درآورده و سپس آن را خردکنید. می‌توانید از زیتون‌های شور چین‌چین برای خوشمزه‌تر کردن غذا استفاده کنید.

مرحله دوم؛ سس پاستا را حاضر کنید!

سیر و پیاز خرد یا رنده شده را در ماهیتابه بریزید تا آب آن‌ها به‌آرامی از دست برود. سپس روغن را به آن‌ها اضافه کنید تا کم‌کم سرخ شوند. پس‌ازاینکه پیازها از حالت خامی درآمدند کنسرو خاویار بادمجان را به آن‌ها اضافه کنید.

زیتون خردشده و ادویه‌ها را به آن اضافه کنید. کنسرو خاویار بادمجان با داشتن رب گوجه رنگ زیباتری هم به پاستای شما می‌دهد و نیازی به اضافه کردن گوجه و یا رب ندارید.

در ماهیتابه را بگذارید و اجازه بدهید تا این مواد در کنار یکدیگر به‌آرامی بپزند و غلیظ شوند. می‌توانید برای پخته شدن بیشتر به آن‌ها کمی آب نیز اضافه کنید.

مرحله سوم؛ پاستا را حاضر کنید

درحالی‌که سس شما جا می‌افتد، قابلمه و آب را روی گاز بگذارید تا آب آن بجوشد. زمانی که آب در قابلمه جوشید پاستا را به آن اضافه کنید. کمی نمک و روغن هم به آب بزنید تا پاستا طعم بگیرد و به هم نچسبد. کمی که پاستا نرم شد، آن را آبکش کنید و کنار بگذارید.

مرحله چهارم؛ غذای شما حاضر است

سس آماده‌شده را روی پاستا بریزید. می‌توانید در این مرحله سس و پاستا را هم بزنید تا سالاد پاستای شما یکدست شود و یا روی آن جعفری یا حتی پنیر پیتزا بریزید. حتی اگر دوست داشته باشید می‌توانید پاستا را در قابلمه دم‌کنید که برای چشیدن طعم اصیل پاستا چندان توصیه نمی‌شود.

نکته پایانی

اگر به کنسرو خاویار بادمجان دسترسی ندارید و می‌خواهید تا این غذا را با بادمجان و گوجه‌فرنگی درست کنید، بادمجان و گوجه‌فرنگی را مطابق شکل دلخواه خرد کنید و پس از سرخ شدن پیازها به ماهیتابه اضافه کنید تا سرخ شوند. برای اینکه پاستای شما رنگ بهتری بگیرد می‌توانید از رب گوجه‌فرنگی چین‌چین استفاده کنید.

اما به‌طورکلی سالاد پاستا با بادمجان و گوجه‌فرنگی غذای بسیار ساده‌ای است که شما می‌توانید ظرف مدت تنها نیم ساعت آن را حاضر کنید. اگر دوست دارید تا این کار را مطمئن‌تر و ساده‌تر انجام بدهید بهتر است از کنسرو خاویار بادمجان چین‌چین استفاده کنید. این کنسرو خود دارای بادمجان و گوجه‌فرنگی است و نیم بیشتری از کار شما را انجام می‌دهد.