گوجه‌فرنگی

ماسک صورت گوجه‌ فرنگی و لیمو؛ برای داشتن پوستی براق و لطیف

ماسک صورت برای افراد در سنین مختلف، کمک می‌کند تا کیفیت پوست صورت خود را بهبود بخشند و ظاهری مطلوب‌تر داشته باشند. میل به زیبا بودن و زیبا ماندن در غریزه هر انسان نهاده شده است و همه‌ی ما دوست داریم زیبا دیده شویم و احساس طراوت و شادابی کنیم.

ماسک صورت

مزیت استفاده از گوجه فرنگی در ماسک صورت

گوجه‌ فرنگی غذایی عالی برای پوست است. خوردن گوجه‌ فرنگی محافظت طبیعی در برابر تابش آفتاب برای پوست شما بوده و برای شما پوستی جوان به ارمغان می‌آورد. گوجه‌ فرنگی‌ سرشار از لیکوپن است، لیکوپن آنتی‌اکسیدان قدرتمندی است که مزایای بسیاری برای پوست، از جمله محافظت در برابر اشعه‌های ماوراء بنفش خورشید دارد. همچنین پیر شدن پوست را به تعویق می‌اندازد و محافظی در برابر سرطان پوست است. استفاده از گوجه‌ فرنگی بر روی پوست هم مزایای خودش را دارد.

گوجه‌فرنگی ماده‌ی غذایی است که قابلیت‌های خنک‌کننده‌ای دارد که سوختگی ناشی از آفتاب را تسکین می‌دهد. علاوه بر این‌ها گوجه‌ فرنگی‌ ها حاوی اسیدهای طبیعی هستند که به چربی مناسب برای پوست کمک می‌کند. گوجه‌ فرنگی آکنه‌ های پوست را پاک‌سازی می‌کند، با پیر شدن پوست مبارزه می‌کند و پوست را روشن و شفاف می‌کند.

نکته مهم : همچنین می توانید برای انتخاب بهترین روش نگهداری و مصرف گوجه فرنگی تازه را با کلیک بر روی لینک مطالعه فرمایید.

مواد مغذی موجود در گوجه‌ فرنگی که برای شما پوستی سالم به ارمغان می‌آورد :

مواد مغذی مزایا برای پوست
ویتامین A          لکه‌های تیره را کمرنگ می‌کند و پوست سخت را نرم می‌کند.
ویتامین‌های B فرآیند پیر شدن پوست را کند می‌کند. با رادیکال‌های آزادی که موجب ایجاد خط بر روی پوست و آسیب به سلول‌های سالم پوست می‌شود، مبارزه می‌کند.
ویتامین C          به ساخت کلاژن کمک می‌کند و کشیدگی و انعطاف پوست را فراهم می‌کند.
کلسیم لایه‌های بیرونی پوست را می‌سازد و پوست خشک را درمان می‌کند.
پتاسیم با مرطوب ‌سازی مشکل خشکی پوست را حل می‌کند و سلول‌های پوست را آب‌رسانی می‌کند.
منیزیم روند پیر شدن پوست را کند می‌کند و پوست را شفاف و جوان نگه می‌دارد.

ماسک صورت

ماسک صورت گوجه‌ فرنگی و لیمو برای روشنی پوست

یکی از راه‌های کمرنگ‌ کردن لک‌ های پوست و شفاف‌تر کردن آن استفاده از ماسک صورت گوجه‌ فرنگی و لیمو است. گوجه‌فرنگی و لیمو هر دو قابلیت‌هایی طبیعی برای روشن کردن پوست دارند که می‌تواند به شما در درمان تغییر رنگ موضعی پوست و زخم‌های آکنه کمک کند.

مواد لازم:

  • نصف گوجه‌ فرنگی رسیده
  • نصف قاشق چای‌خوری آب‌ لیمو

طرز تهیه:

نصف گوجه‌ فرنگی را به شکل پوره‌ی نرم درست کنید. پوره‌ی گوجه‌ فرنگی را با نصف قاشق چای‌ خوری آب‌ لیمو مخلوط کنید. با استفاده از یک پنبه‌ی تمیز، مخلوط را به تمامی قسمت‌های صورت بمالید. ماسک را برای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی صورت بگذارید. وقتی زمان تمام شد، صورت‌تان را با آب سرد بشوئید و سپس به آرامی خشک کنید. قطره‌ای روغن زیتون برای رطوبت به پوست بمالید.

پیشنهاد:

  1. می‌توانید به جای مخلوط کردن گوجه‌ فرنگی از پالپ آن استفاده کنید.
  2. برای رسیدن به بهترین نتیجه از آب‌ لیموی تازه استفاده کنید.
  3. قبل از گذاشتن ماسک صورت خود را بخار دهید تا منافذ پوست باز شود و نفوذ ماسک راحت‌تر شود.
  4. همچنین در سایت چین چین که تولید کننده انواع رب گوجه فرنگی، انواع کنسرو، مربا و … است، مطالب دیگری برای زیبا پسندان ارائه شده است، مانند خواص گوجه فرنگی برای پوست و تاثیر آن در چین و چروک پوست، خواص گوجه فرنگی برای پوست و مو که می توانید از آنها در جهت طراوت و جوانسازی پوست و موی خود نیز استفاده نمایید.