گوجه‌فرنگی

دانه گوجه‌ فرنگی معجزه درمان بیماری ها

دانه‌ گوجه‌ فرنگی مزیت‌های فراوانی دارند! آیا تا به حال به مزیت‌های دانه‌ گوجه‌ فرنگی فکرکرده‌اید؟ اگر از کلسترول و فشار خون بالا رنج می‌برید، خوردن گوجه فرنگی می‌تواند به هردوی این شرایط کمک کند. این اکسیر سلامتی معجزه‌ای است که بیماری ها را درمان می‌کند. چگونه؟ به خواندن ادامه دهید تا دریابید دانه‌ گوجه‌ فرنگی چه سودهایی برای بدن شما دارد.دانه گوجه فرنگی

۱-کلسترول را پایین می‌آورد:

دانه‌ گوجه‌ فرنگی هیچ کلسترولی ندارند و استفاده از آنها کلسترول اضافه‌ای به رژیم غذایی شما اضافه نمی‌کند. همچنین این دانه‌ها فیبر بالایی دارند و فیبر خود یکی از عوامل کاهش کلسترول است. آنها همچنین سرشار از نیاسین (ویتامین B3) هستند. نیاسین نیز خود یکی از عوامل کاهش کلسترول است.

۲- از بیماری قلبی جلوگیری می‌کند:

هموسیستئین، یک اسید آمینه فاقد پروتئین است که می‌تواند موجب التهاب عضلانی شود. البته مقدار بالای آن می‌تواند موجب حمله یا سکته‌ی قلبی شود اما ویتامین B6 موجود در دانه‌ گوجه‌ فرنگی به تبدیل هموسیستئین به ترکیباتی ملایم‌تر کمک می‌کند که بی‌ضرر هستند. همچنین دانه‌ گوجه‌ فرنگی از نظر پتاسیم بسیار غنی هستند و یکی از راه‌های جلوگیری از بالا رفتن فشار خون استفاده از رژیم‌های غذایی با پتاسیم بالا است.

۳-فشار خون را پایین می‌آورد:

تحقیقات نشان می‌دهد دانه‌ گوجه‌ فرنگی فشار خون را به شکل قابل توجهی کاهش می‌دهند. در یک پروژه‌ی تحقیقاتی که در طول مدت ۸ هفته انجام شد و افراد دانه‌ گوجه‌ فرنگی را به صورت روزانه استفاده می‌کردند، اثر مصرف دانه‌ گوجه‌ فرنگی بر کاهش فشار خون به طور مشخصی دیده شد. دانه‌ها و میوه گوجه فرنگی حاوی آنتی‌اکسیدانی به نام ترکیب لیکوپن هستند. این ترکیب موجب کاهش هر دو مورد سیتولیک (حد بالا) و دیاستولیک (حد پایین) فشار خون تا حدود ۵ درجه می‌شوند. از جمله خاصیت های دیگر لیکوپن در درمان ناباروری مردان است.

۴-از آسیب سلولی جلوگیری می‌کند:

دانه‌ گوجه‌ فرنگی حاوی مقادیر بالایی از لیکوپن هستند که از آسیب سلولی جلوگیری می‌کند. آنتی‌اکسیدان لیکوپن در تمام بدن حرکت کرده و رادیکال‌های آزادی را که عموما به غشاهای سلولی و خود سلول‌ها آسیب می‌رسانند ریشه‌کن می‌کنند. رادیکال‌های آزاد احتمال ابتلا به آسم، دیابت، تصلب شریان و سرطان روده را افزایش می‌دهد. لیکوپن رادیکا‌ل‌های آزاد را ریشه‌کن می‌کند و از آسیب سلولی جلوگیری می‌کند.

گوشت گوجه فرنگی در کنار ویتامین  C، لیکوپن و نیاسین موجود در گوجه فرنگی، حاوی بسیاری دیگر از مزیت‌ها برای سلامتی‌ست. همچنین لایه‌ای مخاطی دانه‌ های گوجه‌ فرنگی را پوشانده است که محققین این لایه را با نام Fruitlow معرفی می‌کنند. لیکوپن و Fruitlow هر دو از لخته شدن خون جلوگیری می‌کنند. امروزه لختگی خون یکی از اصلی‌ترین عوامل بیماری‌های قلبی استدانه‌های گوجه فرنگی یگ راه کاملا طبیعی و موثر برای جلوگیری از لخته شدن خون است.

۶-ضد التهاب:

تولید رادیکال‌های آزاد می‌تواند موجب تحریک ترکیبات ملتهب‌کننده شود. ترکیبات ملتهب‌کننده موجب ترویج بیماری‌های مزمن از قبیل تصلب شریان، پوکی استخوان، آلزایمر و بیماری‌های قلبی-عروقی خواهد شد. لیکوپن و بتاکاروتن موجود در دانه‌ گوجه‌ فرنگی این رادیکال‌های آزاد را ریشه‌کن می‌کنند که موجب پیشگیری از التهاب می‌شود. بنابراین دانه‌ گوجه‌ فرنگی عامل موثر ضدالتهاب هستند.

۷-از اسیدوز پیشگیری می‌کند:

طراحی بدن انسان به گونه‌ای است که pH آن باید ۳۶۵/۷ بماند. با این وجود، رژیم غذایی ما، عادات نامنظم غذایی و ورزش نکردن می‌تواند موجب تمرکز میزان بیشتری از اسید در بدن ما شود که عامل بروز اسیدوز، پرخونی و ریفلاکس خواهد بود. معمولا تعادل pH می‌تواند با استفاده از کلسیم، پتاسیم، منیزیم و سدیم حفظ شود. گوشت و دانه‌ گوجه‌ فرنگی حاوی میزان قابل توجهی از این عناصر مهم  هستند و دانه‌ های گوجه‌ فرنگی به ما کمک می‌کنند به این تعادل pH  برسیم و بنابراین از اسیدوز پیشگیری می‌کند.

۸-ایمنی بدن را بالا می‌برد:

گوشت و دانه‌ گوجه‌ فرنگی به عنوان عامل بالا بردن ایمنی بدن شناخته شده‌اند. آن‌ها از ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا، به ویژه در آقایان، جلوگیری می‌کنند. کسر کاروتنوئید و همچنین کمبود لیکوپن و بتاکاروتن عاملان اصلی مقصر در بروز چنین بیماری‌هایی هستند. همانطور که اشاره شد دانه‌ های گوجه‌ فرنگی منابع عالی آنتی‌اکسیدان‌های لبکوپن و بتاکاروتن هستند و بنابراین آن‌ها تاثیر بسزایی در بالا بردن ایمنی بدن دارند.

۹-استخوان‌ها را تقویت می‌کند:

گوجه‌ فرنگی‌ ها حاوی ۱۸٪ از میزان مورد نیاز روزانه‌ی ویتامین K هستند. وجود ویتامین K برای ساخت و تقویت استخوان ضروری است. ویتامین K موجب ایجاد استئوکلسین، یک پروتئین غیرکلاژنی‌ در استخوان است. استئوکلسین به سختی کلسیم و تقویت استخوان‌ها کمک می‌کند. این اکسیر سلامتی نیز حاوی کلسیم هم است؛ ماده‌ای معدنی که برای سلامت استخوان اهمیت دارد.

۱۰-بینایی را تقویت می‌کند:

گوجه‌ فرنگی‌ ها و دانه‌هایشان حاوی مقادیر بالایی ویتامین A هستند. ویتامین A به عنوان عامل بینایی عالی شناخته شده است و کمبود این ویتامین می‌تواند منجر به شب‌کوری شود. بنابراین دانه‌ گوجه‌ فرنگی به تقویت بینایی نیز کمک می‌کنند.

امیدواریم خواندن این مطالب و مزایا شما را نیز مثل ما عاشق یکی از محبوب‌ترین خوراکی‌های دنیا کرده باشد. به همین خاطر تصمیم گرفتیم با معرفی طرز تهیه خوراک گوجه و بادمجان که یک غذای محبوب شمالی بوده و تهیه آن ساده و دلچسب است شما را آشنا کنیم، برای خواندن مطلب بر روی لینک کلیک فرمایید.

پیشنهاد

رب‌ گوجه فرنگی چین چین با استفاده از مرغوب‌ترین گوجه فرنگی‌ها نهیه شده که سرشار از مواد غذایی مفید برای شماست! شما می‌توانید با استفاده از این محصول با کیفیت از برند چین چین از خواص گوجه فرنگی بهره‌مند شوید و سلامتی پوست و موی خود را تضمین کنید! همچنین استفاده از محصول رب خانگی چین چین تجربه مصرف محصولات با طعم خانگی را در سفره ایرانی برای همگان امکان پذیرکرده است.

می‌توانید با مطالعه فرایند تهیه رب گوجه فرنگی چین چین با روش تهیه آن آشنا شوید و سلامتی را برای خانواده خود تضمین کنید.