پیتزا مارگریتا

پیتزا مارگاریتا به سبک ایتالیایی‌ها + طرز تهیه و تاریخچه

مواد لازم

گوجه‌فرنگی

۳ عدد

پنیر موتزارلا رنده شده

۲۵۰ گرم

ریحان تازه

یک دسته کوچک

سایر مواد لازم

نمک

به مقدار لازم

فلفل

به مقدار لازم

آویشن

به مقدار لازم

شاید برایتان جالب باشد که بدانید پیتزا مارگاریتا چگونه به وجود آمد. در سال ۱۸۸۹ و ۲۸ سال پس از یکپارچگی ایتالیا، سرآشپزی در ناپل زندگی می‌کرد که رافائل اسپوزیتو نام داشت و به همراه همسرش پیتزا فروشی «براندی» را مدیریت می‌کرد.
در همان سال، وقتی ملکه مارگاریتا همسر شاه اومبرتوی اول برای بازدید از ناپل به این شهر آمدند، سرآشپز اسپوزیتو و همسرش برای پیشکش به شاه پیتزایی را خلق کرد که در آن سه رنگ اصلی پرچم ایتالیا به چشم می‌آمد. پیتزایی که رنگ قرمز خود را از گوجه‌فرنگی و سفیدی را از پنیر و رنگ سبز را از ریحان می‌گرفت و به افتخار ملکه، پیتزای مارگاریتا نام‌گذاری شد.

مارگاریتا معروفترین پیتزای ایتالیایی

مارگاریتا خیلی زود به یکی از محبوب‌ترین غذاها در ناپل تبدیل شد و امروزه اگر معروف‌ترین غذای ایتالیا، پیتزا باشد معروف‌ترین پیتزا هم قطعا مارگاریتا است و به عنوان سمبل و پرچم فرهنگ خورد و خوراک ایتالیایی در جهان شناخته می‌شود.
اما شاید علت محبوبیت این پیتزا، نه پرچم ایتالیایی که روی آن نقش بسته بلکه سادگی طبخ و گیاهی بودن و طعم فوق‌العاده‌ی آن باشد. به لطف زندگی ماشینی و پرسرعت شهری، مشکل تنها بخش وقت‌گیر پیتزا، یعنی خمیر زیر آن نیز حل شده و می‌توانید خمیر پیتزا را به صورت آماده از فروشگاه تهیه کنید!

پیتزا مارگاریتا

طرز تهیه پیتزا مارگاریتا

یکی از گوجه‌ فرنگی‌ها و یا رب گوجه فرنگی چین چین را به همراه دو حبه سیر و مقداری آویشن به داخل مخلوط‌کن ریخته، مواد حاصل را را با قلموی آشپزی و یا قاشق، روی سطح خمیر پیتزا بمالید، به طوری که تمام سطح آن را به طور یکدست پوشانده شود.
پنیر موتزارلای رنده شده را روی سطح آن اضافه کرده و سپس گوجه‌فرنگی‌های باقی مانده را از عرض بریده و حلقه حلقه کنید و روی آنها بگذارید.

دمای مناسب برای برشته شدن پیتزا مارگاریتا

در بسیاری از مایکروفرهای رایج موجود در بازار، برنامه‌ ترکیبی و از پیش تعیین شده‌ای برای طبخ پیتزا وجود دارد که می‌توانید از آن استفاده کنید اما اگر مایکروفر شما چنین قابلیتی ندارد می‌توانید آن را به روی حالت گریل گذاشته و تا حدی که سطح پیتزا اندکی قهوه‌ای شود و پنیر شروع به غلغل کردن کند گرما دهید.

نکته‌ جذاب این پیتزا این است که به خاطر ذات تماما گیاهی آن، تکه‌های آن را می‌توانید داخل فریزر بگذارید و تا یک ماه آن را نگهداری کنید. سپس هر زمان که تمایل داشتید یک برش از آن را گرم و نوش جان کنید:)