کاشت گوجه فرنگی در ناسا

راز انتخاب گوجه فرنگی سالم و باکیفیت را بدانید!

انتخاب گوجه فرنگی سالم را باید بدانید زیرا یکی از مهم‌ترین مواد غذایی موجود در هر آشپزخانه‌ای است. خواص گوجه فرنگی بر هیچ کس پوشیده نیست. گوجه فرنگی هم عطر، طعم و رنگ خوبی به غذا می‌دهد و هم سرشار از مواد مغذی مثل انواع ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌هاست. حتماً شما هم در غذاهای زیادی از گوجه فرنگی استفاده می‌کنید پس بهتر است با ادامه این مقاله همراه شوید تا با نحوه انتخاب گوجه فرنگی سالم و باکیفیت آشنا شوید.

۱) در ابتدا ظاهر گوجه فرنگی را بررسی کنید

یادتان باشد برای انتخاب گوجه فرنگی سالم در اولین قدم باید به ظاهر آن توجه کنید. بهترین گوجه فرنگی گوجه‌ای است که پوست آن فاقد هر گونه لکه و رنگ آن قرمز روشن و درخشان باشد. گوجه‌ای که رنگ آن مات و کدر باشد، زیادی رسیده است. حواستان به نقاطی که دچار تغییر رنگ شده‌اند باشد، چرا که حتی یک نقطه سیاه روی پوست می‌تواند نشانه فاسد شدن گوجه از درون باشد.

انتخاب گوجه فرنگی سالم

با این که ظاهر گوجه فرنگی یکی از مهم‌ترین راه‌های انتخاب گوجه فرنگی سالم و باکیفیت است، نباید در توجه به ظاهر زیاده‌روی کرد. گوجه فرنگی نیز مثل خیلی از میوه‌ها وقتی چیده می‌شود که کاملاً نرسیده و به رنگ سبز است و در مرحله پایانی حمل و نقل با استفاده از گاز اتیلن فرایند رسیدن آن‌ها تسریع می‌شود. این گوجه‌ها ظاهر مناسبی دارند ولی طعم مطلوبی نخواهند داشت،  بنابراین بهتر است گوجه فرنگی را از بازارهای محلی و نزدیک به محل کشت خریداری کنید.

۲) سفتی گوجه فرنگی را بررسی کنید

گوجه فرنگی را در دست بگیرید و کمی فشار دهید. اینکه چقدر می‌توانید گوجه را فشار دهید نشان‌دهنده کیفیت آن است و به انتخاب گوجه فرنگی سالم کمک می‌کند. گوجه اگر خیلی نرم و شل باشد یعنی خیلی رسیده است و فرایند فساد آن آغاز شده است یا به زودی آغاز می‌شود. گوجه فرنگی خیلی سفت هم مطلوب نیست، چرا که به اندازه کافی نرسیده است. گوجه فرنگی باید در برابر فشار دستان شما مقاوم باشد، اما باید قدری نرم باشد که نوعی تغییر حالت ارتجاعی در آن مشاهده شود. با این روش می‌توانید بهترین گوجه فرنگی را انتخاب کنید.

۳) گوجه فرنگی را بو کنید

گوجه فرنگی را از قسمتی که به ساقه متصل می‌شود، بو کنید تا در انتخاب گوجه فرنگی سالم به شما کمک کند. گوجه فرنگی باید بوی شیرین و عطر خاک داشته باشد. اگر گوجه فرنگی را بو کردید و بوی خاصی حس نکردید و یا بویی شبیه میوه‌های گندیده حس کردید از خرید آن گوجه صرف نظر کنید.

جمع‌بندی

بهترین راه برای انتخاب گوجه فرنگی سالم و باکیفیت این است که آن را دقیقاً ببینید، لمس کنید و ببویید، از این رو بهتر است تک تک گوجه‌ها را بررسی کنید و گوجه‌هایی را که به صورت بسته‌بندی شده در کیسه‌های دربسته قرار گرفته‌اند خریداری نکنید.

رب گوجه فرنگی چین چین را فراموش نکنید!

چین چین با استفاده گوجه فرنگی‌های سالم و درجه یک، رب گوجه‌ فرنگی را به وسیله دستگاه‌های پیشرفته و بدون استفاده از مواد نگهدارنده، تولید می‌کند. رب خانگی از دیگر محصولات چین چین است.  یکی از اهداف اصلی چین‌ چین حفظ ارزش غذایی محصولات تولید شده است و با به کار بردن متخصصان علم تغذیه توانسته است به این هدف نزدیک شود و افتخار کسب تندیس برند محبوب مصرف‌کننده را در سال ۱۳۹۸ دارد.